RALLYDYSTEN

Rallydysten - en hyggelig uofficiel Facebook konkurrence for alle landet klubber/foreninger.

Formålet er at træne konkurrencesituationen.

Der skal afvikles 1 prøve i hvert kvartal i år.

Hvordan det foregår:

Man mødes på det aftalte sted og tidspunkt, Rallydysten afholdes.

Der vil være en dommer, der dommer alle deltagerne. Du får en konstruktiv feedback, som du kan bruge i din træning senere.

Alle point bliver noteret og senere samlet for alle fire kvartaler.

De tre bedste vindere bliver fundet ved årets afslutning.

Reglerne i Rallydysten er fleksible, så du kan frit vælge klasse uanset den officiel klasse, du deltager i til officielle prøver i Rally.

ALLE RACER og BLANDINGER er velkomne.

RALLYDYSTEN - 2024 hos BASTA HUNDESKOLE

Rallydysten afholdes i meget hyggelige, stille og rolige omgivelser hos BASTA HUNDESKOLE, da hundeskolen ligger på Rhododendron Planteskole (Basta Planter) områder ved udkanten af Allerød.

Parkering er lige ved døren. Busstop (bus 335) ligger 50 m fra hundeskolen, så du kan nemt kommer med offentlige transport.

Der er plads, til at trække sig lidt på afstand fra andre, hvis din hund trænger til det.

Der er flere indgange til træningspladsen, så du ikke behøver at løbe in i andre.

Alle klasser: Begynder, Øvet, Ekspert, Champion, Senior, klasse "For Sjov"

* Klasse "For Sjov" - er trænings klasse, hvor belønning med godbidderne/legetøj er TILLADT!

Den klasse vil være perfekt til helt begyndere, der vil prøve sig i konkurrencemiljø.

Denne klasse vil også være nyttigt for mere erfarne team, der vil arbejde med detaljerne.

Du kan tilmelde dig til Rallydysten i to klasser på en dag: den oprindelige klasse (du vil arbejde i) + "For Sjovt" klasse (som vil være den sidste klasse i rækkefølgen på dagen, hvor du kan arbejde med detaljerne fra dommerenes feedback eller andet.)

Pris:

- 50 kr. for deltagelse med 1 hund i 1 klasse

- 100 kr. for deltagelse med 1 hund i 2 klasser: f.eks Begynder klasse + "For sjov" klasse.

Alle er velkomne til at deltage med flere hunde.

Betaling:

- MobilePay 111420 (husk at skrive dit navn, hundens navn og den/de klasser, du vil tilmelde dig i)

-Bankøverførsel: Reg.nr: 3409 Konto nr.: 12878443 Danske Bank

Kontakt:

BASTA HUNDESKOLE/Elena Berthelsen

bastahundeskole@gmail.com

mobil: +45 51894160

RALLYDYSTEN - 2.kvartal 2024

Dato: mandag d.17.06 kl.17.00

Adresse: Ravnebjergvej 6, 3450 Allerød

Dommer:

Pris: 50 kr. pr. hund i en klasse

(du er velkommen til at tilmelde dig i to klasser, f.eks din rigtige klasse + "For sjov" klasse)

RALLYDYSTEN - 1.kvartal 2024      Gennemført

Dato: fredadag d.17.maj kl.17.00

Adresse: Ravnebjergvej 6, 3450 Allerød

Dommer: Nette Stormlund

Pris: 50 kr. pr. hund i en klasse

HVEM KAN DELTAGERE:

- Alle, der træner Rally, og vil kunne tænke sig at gå til prøve senere

* Det er en helt oplagt chance til at deltage i Rallydysten for at kunne prøve sig i den afslappende, hyggelig prøve, uden nervestress. Du får en fornemmelse af, hvordan en rigtig prøve kan foregå, danner dig egne overvejelser, hvad du skal arbejde med til at gøre dig og din hund klar til prøver. Du får lidt erfaring af at arbejde sammen din hund på banen og bliver set af en dommer. En brugbart feedback fra dommeren m jeres arbejde kan du bruge senere i din træning.

- Alle, der allerede har deltaget i Rallyprøver

*Det er en god mulighed for dig at få styr på flere detaljer inden du igen skal til næste Rallyprøver.

Du kan arbejde på at blive en bedre handler for din hund, eller forfine din hunds og dit samarbejde, eller afprøve de nye indlærte teknikker i udførelsen af øvelserne, og mere til.

- Alle, der er helt begyndere inden for Rally

* Selv om du og din hund er helt begyndere i Rally og kender måske kun nogle få skilte, pyt! Kom o vær med :) Det er sjovt at prøve den prøvesituation og gøre sig nogle gode overvejelser over at være på.

PRAKTISK INFO & TIDSPLAN (RALLYDYSTEN, mandag d.17.juni 2024 kl.17

Antal starter:

Banegennemgang Senior:

Banegennemgang Ekspert:

Banegennemgang Øvede:

Banegennemgang Begynder:

Klasse For sjov:

Tidsplan: tidsplan er vejledende, evt. små justeringer kan forekomme.

Placering af hundebure: der er rigeligt med plads til at alle kan placere sig på den afstand, der er godt for jeres hunde.

Vi sørger for at der er flere indgange til banen, så selv sensitive hunde ikke vil føle sig presset over at de skal forbi andre hunde.

Hundeluftning: hunde kan luftes langs vejen.

Parkering: langs vejen (lige ved træningspladsen) & den lille P-plads ved indgangen til træningspladsen & på P-plads i gården & ved garage.

Vi skal nok være på stedet for at hjælpe med yderligere forklaringer.

Toilet: der er adgang til toilet.

Forplejning: der vil være mulighed for at købe vand, kaffe, te, kage.

Opførsel: efterlad venligst ikke din hund i bilen uden opsyn. Hvis vejrprognosen holder, bliver det en varm aften.

Hvis du har en gøende hund, vær sød at sørge for at I ikke kommer til at genere vores naboer eller deltagerne.

Hum-hum poser: der vil blive stillet spænd.

Tilmelding: har du ikke nået at tilmelde dig? Det kan du gøre til og med fredag d.17.juni.

Evt. spørgsmål: kontakt mig (Elena), mob.51894160.

Vi satser på det bliver en hyggelig og rar for alle Rallydysten, både hundeførere og hunde :)

Velkommen til!

Mange hilsner,