HVEM ER JEG

Mit CV:

Rallyinstruktør

(hos Hund og Træning, uddannelsen er afsluttet i 2019)

Hundeinstruktør

(hos Hund & Træning, uddannelsen er afsluttet i 2019)

Nose Work Instruktør

(hos Lorup Hundecenter, uddannelsen er afsluttet i 2020)

Opdrætter

(hos DKK, uddannelsen er afsluttet i 2013)

- Mentalbeskriver

(hos DKK, uddannelsen er afsluttet i 2018)

- Adfærdsrådgiver (hos Hund og Træning, er startet i juni 2021)

- PDT (Pro Dog Trainer) (hos Absolute Dogs (England), er startet i august 2021)

- jeg holder mig løbende opdateret med at deltage i aktuelle foredrag og kurser både i DK og udlandet

- flere gange om ugen træner jeg med egne hunde NoseWork, Lydighed, Rally, Tricks, og mere på forskellige hold

HVEM ER JEG:

Mit navn er Elena Berthelsen, og jeg er indehaver af BASTA HUNDESKOLE og står for al træning og alt det andet på hundeskolen.

Jeg bor sammen med min mand Thomas Berthelsen. Thomas har i mange år været indehaver af planteskolen BASTA PLANTER, Til daglig hjælper jeg ham på planteskolen, og ofte er vores hunde med på arbejde.

Hunde har altid betyder rigtigt meget i mit liv, så længe jeg kan huske. Både Thomas og jeg er vokset op med hundene og hundene har altid fulgt os.

I 2008 fik vi vores første fælles hund - schnauzeren Måsella (Mascars Måsella) fra Sverige. Og siden da er vi "gået helt i hundene", især jeg.

Herhjemme har vi fire schnauzere - fire generationer! Måsella, hendes datter Alice (Allegra) og barnebarn Lenka (Basta Dog Elena), som er Alices datter. Og den yngste schnauzer er Filippa, som er Lenkas datter.

I 2013 afsluttede jeg Opdrætteruddannelsen hos DKK (Dansk Kennel Klub) og fik registreret kennelmærke under navnet Kennel BASTA DOG.

På et tidspunkt blev jeg meget bidt af hundetræning, og de sidste år har jeg trænet vores schnauzere indenfor forskellige hundesportsgene. Vi har deltaget og vil også fortsætte med at deltage i konkurrencer.

Alice er den første schnauzer i Danmark (blandt peber/salt og sorte schnauzere), som er blevet  DANSK RALLY CHAMPION (2019).

I august 2019 blev Alice og jeg udvalgt til deltagelsen i RALLY DM (Dansk Mesterskab i Rally) i Ekspert klassen.

I tidens løb har vi gennemført mange forskellige kurser og hos mange forskellige instruktører. Siden har jeg selv valgt at blive uddannet som hundeinstruktør. Du kan se mere i mit CV her på siden.

Jeg brænder for at hundetræning skal være en positiv og sjov oplevelse for ALLE hunde og deres ejere! ALLE hunde skal have lov til at være med! ALLE hunde skal have den mulighed for at få den fornuftige mentale og fysiske aktivering, som dækker deres behov og som giver en harmonisk og afbalanceret familiehund.

Jeg er også et konkurrencemenneske, derfor henvender nogle af mine kursus sig til de hundeførere, som kunne tænke sig at træne med deres hunde frem mod konkurrencer.

Vores hunde

Både jeg og mine schnauzere elsker at gå på kurser for at lære noget nyt. Det bruger vi meget tid på sammen. Vi træner også herhjemme og på vores turer.

Den beskæftigelse bidrager til at mine hunde er motiverede til at arbejde sammen med mig og vi har en fin kontakt og forståelse for hinanden.

Uanset hvad vi laver sammen, er der altid tid til at have det sjovt, nørde med detaljerne og tid til at finde på nye spændende aktiverings muligheder.

Mascars Måsella (Måsella)

Måsella har trænet:

- Agility

- Rally og deltaget i konkurrencer

- Tricks

På trods af sin alder (12 år 8 mnd.) træner vi stadigvæk sammen Rally, Tricks, NoseWork og andet.

Allegra (Alice)

Alice har trænet:

- Dog Dancing og deltaget i konkurrencer

- Rally og deltaget i konkurrencer

- har arbejdet som Besøgshund på et               Plejehjem

Alice er blevet den første schnauzer i Danmark (bland schnauzere peber/salt og sorte), som er blevet Dansk Rally Champion!

Alice elsker at træne! Lige nu træner vi Rally, NoseWork, Tricks og andet

Basta Dog Elena (Lenka)

Lenka har trænet:

- Rally

- Vandredningshund

- Agility

- Nose Work

Lige nu træner vi NoseWork, LP (Lydighed), Rally og Tricks.

Lenka er vores tredje generation af schnauzere. Lige som sin mor Alice og mormor Måsella elsker hun at træne og gør det flot!

Basta Dog Filippa (Filippa)

Filippa træner:

- Rally

- LP (Lydighed)

- Tricks

Filippa er vores yngste schnauzer og datteren af Lenka. Endnu en dygtig schnauzerpige i vores familie! Hun er lige blevet 1 år gammel. Jeg ser frem til mange gode oplevelser sammen Filippa med al den træning, vi kaster os i :)