Praktisk

PRAKTISK INFO:

CORONA RESTRIKTIONER

Al træning foregår udenfor på træningsarealer, som er indhegnet. Alle deltagere holder den anbefalede af myndigheder afstand til hinanden. Undgår at røre ved andres hunde og genstande.

Alle passer på hinanden. Trænings udstyr vil blive sprittet efter hver eneste brug. Håndsprit vil være på træningspladsen til fri anvendelse.

Har du de mingste symptomer eller føler dig ikke oplagt - bliv hjemme.

PLADS PÅ HOLDET

Når du modtager en bekræftende mail fra mig med info om kursus, er der tid til at betale for kursus.

Tilmelding til kursus er bindende. Din plads er først reserveret til dig, når din betaling er gået igennem.

Betaling kan ske med MobilePay eller bankoverførsel.

KLIKKER/EJ

Du bestemmer selv om du vil bruge en klikker eller ej. Klikker kan evt. lånes hos mig for at afprøve dem.

Får du lyst til at arbejde med klikker, bliver du meget overrasket over, hvor meget den lille tingest kan, hvis den bruges korrekt.

FORSIKRING OG VACCINATIONER

Det er dit ansvar, at din hund er forsikret og vaccineret, når den deltager i undervisning hos BASTA HUNDESKOLE. Al deltagelse i leg og træning på vores trænigspladser og på kurser sker på eget ansvar. BASTA HUNDESKOLE kan ikke drages til ansvar for eventuelle skader, der er opstået på vores træningspladser eller i forbindelse med undervisningen.

DELTAGELSE PÅ KURSUS

Der vil altid blevet taget hensyn til hver enkelt hund og fører på kursus. Så alle hunde kan få glæde og gavn af træning.

GODBIDDER, LEGETØJ

Som belønning kan du bruge små, meget lækre godbidder og hundes yndlingslegetøj (og selvfølgelig ros). Husk altid at have dem med.

TRÆNINGSUDSTYR

Jeg sender mail på forhånd, om hvad du skal medbringe næste gang på kursus. Udstyr kan evt. lånes hos mig.

Husk at medbringe vandskål og vand, samt et tæppe til din hund.

TRÆNINGSPLADS

Kom gerne 10-15 min. før kursusstart for at din hund kan se sig omkring, få tisset osv. Luftning kan foregå ved Hundeskolen. Hundens afføring skal samles op og lægges i den grøn spand.

Hunde skal føres i snor. Hundeleg er KUN efter aftale.

Obs. I Corona tid gælder det at du kommer til træning max.5-10 min. før for at undgå den store samling.

HALSBÅND/SELE/LINE

Brug af kvælerhalsbånd eller halsbånd med korrektion er ikke tilladt på træningspladsen, ligesom fysisk korrektion af hunden.

Du vælger selv om din hund skal føres i halsbånd eller en sele. Oftest foreslår jeg at hvalpe/voksne hunde har sele på.

Flexline skal blive hjemme. Brug helt almindelig line ca. 1,8 m lang til træning.

PAUSER

Det er helt ok med en lille pause, hvis din hund trænger til det. Alle hunde er forskellige, Nogle af dem skal have hyppigere  pauser end andre for at "rense" deres hoveder. Det er helt normalt. Vi har et legeområde, hvor du og din hund kan holde en lille pause, mens holdet fortsætter med at træne.

HUNDELEG

Små hvalpe (også unge hunde) vil kunne have det godt med korte lege. HVIS det passer ind i vores træningsprogram, aftaler vi hvornår inde i træningen kan vi holde legepauser. Hvalpe/hunde vil blive opdelt til leg efter deres størrelse, temperament og energiniveau.

Obs. Legepauser er ikke obligatorisk del af kursus og afholdes KUN, hvis de passer til de hvalpene/voksne hunde på holdene osv.

HJEMMEOPGAVER

Du og din hund lærer en del på kursus, men det er vigtigt at få de forskellige ting trænet hjemme, hvis du vil opnå et godt resultat med jeres træning. Det er ikke altid at man har tid til det. Det er ok.

SPØRGSMÅL/SVAR

Har du nogle spørgsmål til det, vi har trænet, skriv til mig.

HVEM KAN DELTAGE

* Alle hunde er velkomne, dog ikke hunderacer og blandinger heraf, som er ulovlige i DK.

HVORNÅR SKAL DU BLIVE HJEMME

Hvis din hund er syg eller har haft f.eks. dårlig mave i flere dage, bedes du blive hjemme. Du får tilsendt træningsmateriale fra den dag, du ikke kommer. Næste gang I kommer, får I lidt ekstra tid til at indhente den materiale fra sidste gang.

Hvis du ikke føler dig oplagt til dagens hundetræning, er det også en god ide at blive hjemme og hygge dig sammen med din hund. Man kan ikke træne sin hund, når man ikke er oplagt til det.

BORTVISNING FRA HOLDET

Det er forbudt at bruge fysisk korrektion til hunde, skælde dem ud eller på en eller anden måde volde dem ubehag. I disse tilfælde bliver du bedt om at øjeblikkeligt forlade holdet.

FORSINKET/AFBUD

Hvis du er forsinket eller ikke kan komme til træning, bedes du sende en sms til mig.

Min mobil: 51894160.

MobilePay: 111420

Bankøverførsel:

Reg.nr: 3409 Konto nr.: 12878443

Danske Bank

HUSK at skrive holdnavn og dit navn ved betaling!